Informatie over het Coronavirus

We hopen dat het goed met je gaat in deze moeilijke tijden. Zoals je waarschijnlijk al hebt vernomen kunnen alle voorstellingen en concerten tot 1 juni niet door gaan vanwege de landelijke maatregel om ervoor te zorgen dat het corona-virus wordt ingeperkt. Op deze pagina lees je alles over de maatregelen die Markant Uden neemt en wat dit voor jou betekent. Ook delen we graag wat leuke tips met je om het theater thuis te beleven!

Wij willen jou heel graag bedanken voor je begrip en voor je geduld in deze bijzondere situatie. Maar we willen je ook vragen dit geduld nog even te bewaren. Er wordt zoveel mogelijk gezocht naar nieuwe data voor de evenementen, je ticket blijft gewoon geldig.

Zodra er meer duidelijkheid is wordt dit gepubliceerd op deze pagina en wanneer je tickets hebt gekocht voor een voorstelling die verzet of geannuleerd is word je persoonlijk geïnformeerd.

Bewaar je ticket, geniet later.

Namens de culturele sector en dus ook namens Markant Uden, is er begin april een persbericht verstuurd over ‘Bewaar je ticket, geniet later’. COVID-19 raakt ons namelijk allemaal, ook de culturele sector en de sport. De verschillende brancheverenigingen slaan de handen ineen en roepen jou als bezoeker op om je ticket te bewaren tot de deuren weer opengaan: Bewaar je ticket, geniet later

Je hoeft dus nu nog niets te doen. Zodra er meer duidelijkheid is wordt dit natuurlijk gepubliceerd op onze website en wanneer je tickets hebt gekocht voor een voorstelling die verzet of geannuleerd is word je te zijner tijd persoonlijk geïnformeerd.

Lees meer over 'Bewaar je ticket, geniet later'.

Markant kijkt naar de toekomst

Al weken zijn onze deuren gesloten. Maar op 13 mei openden we de deuren speciaal voor Tweede Kamerlid Lenny Geluk-Poortvliet. Zij bracht een bezoek aan ons mooie theater om de exit-strategie welke we ontwikkeld hebben samen te bekijken en bespreken.

We hebben dit protocol ontwikkeld in samenwerking met Tausch, deze exit-strategie maakt het voor Nederlandse theaters mogelijk om binnen de gestelde kaders van de coronamaatregelen, toch meer dan het tot nu toe toegestane aantal van 30 bezoekers te kunnen ontvangen. Benieuwd hoe dat eruit zou zien? Bekijk onderstaande animatie.

Mevrouw Geluk-Poortvliet reageerde na haar bezoek aan Markant erg positief op de exitstrategie:  "Het is innovatief, getuigt van ondernemerschap en is een mooie manier om de maatschappij weer op gang te krijgen”.  Klik hier om meer te lezen over het protocol dat Tausch en Markant Uden ontwikkeld hebben en over het bezoek van Lenny Geluk-Poortvliet.

Thuistips

Omdat je nu niet naar het theater kunt, brengen wij het theater graag bij jou thuis! Nestel je op de bank of een comfortabele stoel, zorg voor een lekker hapje en drankje binnen handbereik en geniet van een geweldige theatershow bij jou thuis!

We hebben enkele leuke voorstellingen geselecteerd die je vanaf je eigen scherm kunt bekijken. Kies er een uit en maak je op voor een gezellige avond! 

Veelgestelde vragen

Waar kan ik terecht met mijn vragen?
Het Informatiepunt is, tot nadere berichtgeving, gesloten. Wij willen je verzoeken eventuele vragen te mailen naar informatiepunt@markantuden.nl, wij proberen je dan zo spoedig mogelijk van een antwoord te voorzien.

Welke voorstellingen zijn geannuleerd of worden verzet?
Via deze link lees je de actuele status van de voorstellingen en evenementen in Markant Uden.

Wanneer ontvang ik bericht over de nieuwe datum voor het evenement of de voorstelling?
Alle theaters in Nederland zijn inmiddels al enige tijd gesloten. Dit betekent dat theaters, impresariaten, nationale én internationale artiesten momenteel duizenden voorstellingen aan het verplaatsen zijn, we kunnen gerust stellen; een megaklus. Omdat we je niet teleur willen stellen, nemen wij pas contact met je op wanneer we zeker weten dat er een nieuwe datum is. We weten nu nog niet wanneer we je hierover kunnen informeren, we hopen op je begip en geduld. Zodra er meer bekend is lees je dat op deze site en wanneer je tickets gereserveerd hebt ontvang je ook een persoonlijk bericht.

Wat gebeurt er als er geen nieuwe datum gevonden wordt, of wanneer ik verhinderd ben?
Ieder theater, dus ook Markant Uden, hanteert hetzelfde beleid met betrekking tot restitutie. Kan een voorstelling of evenement niet verplaatst worden naar een nieuwe datum. Of kun je niet op de alternatieve datum, dan krijg je de mogelijkheid het aankoopbedrag van de ticket(s) (incl. servicekosten) terug te krijgen in de vorm van een voucher. Daarnaast blijft er uiteraard de mogelijkheid je ticket(s) te doneren of je geld terug te vragen. Wanneer er meer duidelijkheid is over de nieuwe data van voorstellingen worden de regelingen op deze website gepubliceerd. Meer informatie vind je op bewaarjeticket.nl.

Wanneer gaat de voorverkoop van theaterseizoen 2020-2021 van start?
Momenteel zijn alle theaters, impresariaten, nationale én internationale artiesten duizenden voorstellingen aan het verplaatsen, een gigantische operatie. Dit heeft ook invloed op het nieuwe theaterseizoen van Markant Uden. Daarom kunnen we nu nog niet zeggen hoe onze programmering er voor het nieuwe seizoen uitziet. 

Dit betekent dat de voorverkoopperiode wat later van start zal gaan, dan we oorspronkelijk gepland hadden. Zodra bekend is wanneer we gaan starten zullen we je uiteraard zo spoedig mogelijk informeren.

Ondertussen werken wij op de achtergrond onverminderd enthousiast door aan ons programma voor 2020-2021. En in de afgelopen periode hebben we al ontzettend veel bijzondere, nieuwe producties voorbij zien komen. Voorstellingen die je zullen laten lachen of misschien wel ontroeren, maar je in elk geval stuk voor stuk zullen raken! 

 

Cookiemelder
We ontkomen er niet aan, ook wij doen aan cookies. Wij gebruiken ze om bij te houden welke pagina’s je bezoekt, om zo een profiel op te bouwen van je online gedrag. We gaan ervan uit dat je dit goed vindt.
Meer informatie