Veelgestelde vragen


Account 


Ik heb geen wachtwoord. Hoe kom ik daaraan?

Wanneer je jezelf aanmeldt op de website, ontvang je per e-mail je tijdelijke wachtwoord. Met je e-mailadres en wachtwoord kun je inloggen op de website. Ben je een nieuwe gast? Vul dan alle contactgegevens in en bewaar deze (klik op de link 'Wijzigen').

 

Ik heb problemen met het aanmaken van een account. Hoe kan dat?
Waarschijnlijk maak je gebruik van een verouderde internetbrowser. Check hier welke versie je hebt en of er een update plaats moet vinden.

 

Ik weet mijn inloggegevens niet meer en kan deze ook niet opvragen omdat mijn e-mailadres verouderd is. Wat nu?
Stuur een e-mail met je oude én nieuwe e-mailadres naar informatiepunt@markantuden.nl. Wij passen het zo snel mogelijk aan.

 

 

Tickets 

 

Hoe kan ik online tickets bestellen?

Plaats je voorstelling in het winkelmandje en klik op afrekenen. Als je een actiecode hebt, kun je deze hier invullen. Bepaal je plaatskeuze (automatisch of zelf kiezen) en bepaal het aantal stoelen (= tickets). Kilk op verder. Log in met je account of maak een account aan. Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op wachtwoord vergeten om een e-mail te ontvangen met je wachtwoord. Rond je bestelling af met de betaling en je ontvangt per e-mail een bevestiging. 

 

Ik heb een voorkeur voor bepaalde plaatsen, kan ik dat aangeven? 

Ja, tijdens het reserveren van je tickets voor voorstellingen in de theaterzaal kun je je plaats in de plattegrond kiezen. In een reeks van drie beschikbare plaatsen is het niet mogelijk er hiervan twee te reserveren. Voor concerten en events in de evenementenzaal en foyers is het niet mogelijk een voorkeur aan te geven. Bij concerten in de evenementenzaal zijn er uitsluitend staanplaatsen, tenzij anders vermeld.

 

Wat betekent wachtlijst? 

Wanneer een voorstelling is uitverkocht, kun je jezelf via de website op de wachtlijst plaatsen. Indien er tickets geretourneerd worden, wordt de eerste op de wachtlijst door het Informatiepunt gebeld.

 

Hoe reserveer ik een stoel voor rolstoelgebruikers?

In de Theaterzaal is plaats voor vier gasten in een rolstoel en in de evenementenzaal is plek voor zeven gasten in een rolstoel. Vanwege de brandveiligheid kunnen er geen extra rolstoelplaatsen gecreëerd worden. Het is daarom belangrijk dat je voorafgaand aan jouw bezoek aan Markant Uden aangeeft dat je gebruik maakt van een rolstoel. Ook wanneer je tickets hebt gekocht via een extern verkooppunt. Reserveren van een rolstoelplaats via de website is niet mogelijk, we vragen je dan ook contact op te nemen met het Informatiepunt via 0413-256110.

 

Ik heb nog theater- tegoedbonnen, kan ik die inleveren?

Aangezien theater- of tegoedbonnen niet via de website verwerkt kunnen worden, dien je vóór het reserveren contact op te nemen met het Informatiepunt via 0413-256110 of stuur een e-mail naar informatiepunt@markantuden.nl. Bij een betaling via de site is er de mogelijkheid de podiumcadeaukaart in te leveren.

 

Waarom betaal ik € 1,85 Euro ticketkosten per persoon?

Bij het reserveren wordt € 1,85 aan ticketkosten per ticket in rekening gebracht. De regering heeft per 1 januari 2019 het lage BTW-tarief verhoogd naar 9 procent. Deze verhoging betekent dat ook Markant de entreeprijzen zou moeten aanpassen. Markant heeft ervoor gekozen om de entreeprijzen zoals vermeld in brochure en op websites gelijk te houden en de BTW verrekening te regelen via een verhoging van de ticketkosten. Dit geldt zowel bij reserveringen via internet als telefonisch of bij het Informatiepunt. Deze kosten hebben betrekking op diensten zoals systeemkosten, datacommunicatiekosten, distributiekosten, verkoopkosten, personeelskosten en bancaire kosten. Je betaalt deze kosten als tegemoetkoming in de kosten die Markant maakt voor het verkopen van tickets.

 

Wat is Ideal? 

Ideal is een directe betalingsmethode op het internet. Middels je eigen bank betaal je de reservering direct, via Internetbankieren.

 

Ik heb tickets gekocht via iDeal maar ik krijg ze niet binnen. Wat nu?

Soms zijn er storingen bij iDeal (zie hiervoor beschikbaarheid.ideal.nl). Zie je dat er foutmeldingen zijn bij je bank, bel dan met het Informatiepunt: 0413-256110.

 

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Is mijn bestelling wel gelukt?

Controleer in je e-mailomgeving de map waarin je spamberichten terechtkomen. Ook is het belangrijk dat je na je online betaling klikt op 'Voltooien' om terug te keren op de website. Als je betaling gelukt is, moet je binnen een uur de tickets ontvangen.

 

Wanneer ontvang ik mijn online bestelde tickets?

Als je e-tickets koopt, ontvang je direct een e-mail met de link van de e-tickets wanneer de betaling bevestigd is. Wanneer je kiest voor tickets per post, dan ontvang je jouw tickets binnen 3 weken thuis.
NB: Als de voorstelling binnen vijf werkdagen plaatsvindt, kun je de tickets afhalen bij het Informatiepunt van Markant (op vertoon van je reserveringsmail).

 

Ik heb mijn online bestelde tickets nog niet ontvangen, en de voorstelling is al deze week. 

Als je de tickets op de dag van de voorstelling nog niet ontvangen hebt, kun je deze afhalen bij het Informatiepunt van het theater op vertoon van je bevestigingse-mail.

 

 

Overige


Wat is een Markantier of vriend van Markant?

Alles over de Markantiers en de Vrienden van Markant vind je op via 'steun ons' (menu). 

 

Wat is Markant compleet?

Bij elke voorstelling in de theaterzaal heb je de mogelijkheid om dit arrangement te reserveren bij de tickets. Je avond uit begint met een kopje koffie met een likeur (Ujes Leutje) en een luxe bonbon. Na de voorstelling geniet je van een borrelplateau met lekkere hapjes en een drankje naar keuze (koffie, thee, fris, bier of wijn). Prijs: € 9,50. Wanneer je online je tickets voor een voorstelling bestelt, krijg je vanzelf de mogelijkheid om het arrangement te bestellen. Je kunt het arrangement ook telefonisch bestellen via het Informatiepunt: 0413-256110 (ook wanneer je al tickets gereserveerd hebt).
Het is mogelijk om een “arrangement op maat te maken” voor meerdere personen. Laat ons weten wat je wensen zijn!

 

Waar kan ik parkeren?

Voor parkeren op onze parkeerplaats, zie de pagina parkeren.

 

Is het mogelijk om in de buurt te dineren?

In ons pand vind je Restaurant Cusco. Je geniet er volop van al het moois én vooral al het lekkers dat Zuid-Amerika te bieden heeft. Wie er een stap binnenzet waant zich in Peru, in Cusco. Een bruisende stad met heerlijk Zuid-Amerikaans eten, swingende muziek en een labyrint van mooie steegjes. Een inspiratiebron voor de keuken, door haar rijke geschiedenis en eeuwenoude culinaire tradities. Reserveer via www.restaurantcusco.nl.
Heb je vragen over reserveringen (ook voor groepen), dan kun je ook contact opnemen via 0413-264588.

 

Ik ben te laat voor een voorstelling. Wat nu?

Je wordt in de zaal toegelaten op een door ons geschikt bevonden moment. In sommige gevallen kan dit pas na de pauze.

 

Zijn er stoelverhogers aanwezig?

Voor de kleinere bezoekers in de Theaterzaal zijn er stoelverhogers beschikbaar. Deze kun je voor aanvang van de voorstelling kosteloos afhalen en na afloop van de voorstelling weer inleveren.

 

Zijn er gastdames en -heren aanwezig?

Voor aanvang en tijdens de voorstellingen zijn in de Foyer, Theaterzaal en Evenementenzaal gastdames en/of gastheren aanwezig om je te helpen bij al je vragen. Spreek hen gerust aan als je hulp of advies wenst.

 

Hoe is het geregeld met consumpties & garderobe? 

Een ticket voor een voorstelling in de Theaterzaal en Kleine zaal is inclusief het gebruik van de garderobe. Tevens ontvang je een gratis pauzeconsumptie (voor koffie, thee, fris, bier en wijn) als een voorstelling een pauze heeft. Een ticket voor een event in de Evenementenzaal is altijd exclusief consumpties en gebruik van de garderobe. Voorgaande geldt, tenzij anders vermeld in het programmaboek of bij de informatie over het event/de voorstelling op deze website.

 

Is de garderobe bewaakt?

We hebben een bewaakte garderobe, het gebruik hiervan is bij voorstellingen gratis. Het is op last van de brandweer niet toegestaan om jassen en/of grote tassen mee te nemen in de zaal.

 

Mag je zelf eten en drinken meenemen?

Het meenemen van eigen eten en drinken is niet toegestaan. Natuurlijk ben je van harte welkom om een hapje te eten bij Restaurant Cusco of een lekkernij te bestellen in de Foyer.

 

Welke regels gelden m.b.t. roken & mobiele telefoons?

Het is verboden mobiele telefoons aan te laten staan tijdens voorstellingen, concerten en events in de Theaterzaal. Betreft roken geldt sinds 1 januari 2008 een algeheel rookverbod, dit geldt ook voor e-sigaretten. In het gebouw zijn twee ruimtes ingericht voor rokers; op de begane grond en op het balkon van de Evenementenzaal.

 

Mag ik fotograferen, filmen of geluidopnames maken? 

Het is verboden tijdens de voorstellingen, concerten en events foto’s, film- of geluidsopnamen te maken. Door Markant Uden worden mogelijk foto- en/of filmopnames gemaakt. Als je het pand betreedt ga je ermee akkoord dat de organisatie mogelijk beeld- en/of geluidsopnamen van je maakt en deze verspreidt via alle mogelijke mediavormen.

 

Waar kan ik terecht met een klacht over Markant Uden of een voorstelling?

Wanneer je een klacht hebt over Markant Uden of over een voorstelling, concert of event, kun je deze indienen via informatiepunt@markantuden.nl. Ook kun je tijdens of na de voorstelling, het concert of event een klachtenformulier vragen bij de garderobe, deze invullen en inleveren bij de garderobe. Wij nemen je klacht altijd in behandeling en nemen contact met je op.

 

Mijn vraag staat er niet bij. Wat nu?

Geen probleem, wij staan voor je klaar! Neem contact op met het informatiepunt, telefonisch te bereiken op 0413-256110 of via e-mail informatiepunt@markantuden.nl.